کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی :

بسیاری از افرادی که دچار زخم پای دیابتی شده اند می توانند در کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی بیماری خود را درمان کنندو روند درمان در کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی نسبت به روش های دیگری که خانگی هستند بسیار سریع تر انجام می شود و مراحل درمان در کلینیک بسیار دقیق و درست انجام می شود. پایه های اساسی درمان در کلینیک عبارت می باشد از: دبریدمان، کاهش پیدا کردن فشاری که به پا وراد شده است و برخورد بسیار مناسب با زخم و همچنین ایسکمی ناحیه ای که مبتلا شده و عفونت زخم در پا، در این کلینیک درمان می شود. برای اینکه به کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی مراجعه کنید باید با علائم درد و زخم پای دیابتی آشنایی داشته باشید که در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید.

چه زمانی باید به کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی مراجعه کنیم ؟

همانطوری که می دانید شما باید بعد از اینکه علائمی را در زخم پای دیابتی خود مشاهده کردید به کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی مراجعه کنید که این علائم عبارت است از :

– زمانی که پای شما زخمی می باشد و این زخم در طول 30 روز درمان نشده است، این نشانه بیشتر در افرادی مشاهده می شود که به بیماری دیابت دچار شده اند و خودشان هم از این امر مبتلا هستند.
– زمانی که در ناحیه زخم پای خود بوی بد، عفونت، قرمزی، تورم، درد ناگهانی و تغییر رنگ مشاهده کردید بایددسریعا برای درمان آن مراجعه کنید تا بیشتر از آن نشود، در صورتی که به این علائم توجه نکنید و سعی نمایید خودتان با روش های خانگی آن را دمان کنید امکان دارد که زخم پای شما بدتر شود و دیگر راهی جز قطع کردن پای شما وجود نداشته باشد، بر این اساس باید برای درمان پای خود به کلینیک بروید.

درمان زخم پای دیابتی
– زمانی که شما پای خود را جراحی کرده اید و ناحیه جراحی شده بعد از مدتی دچار آلودگی می شود باید برای درمان آن به کلینیک مراجعه کنید تا هرچه زودتر آن را درمان کنید.
به طور کلی باید بدانید هر زمانی که در پای خود چنین علامت هایی را مشاهده کردید باید به کلینیک تخصصی برای درمان آن مراجعه کنید تا هرچه سریعتر زخم پای شما درمان شود. روش های درمان در کلینیک بسیار عالی و مناسب می باشد و برای اینکه با این روش ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

روش ها و برخورد مناسب در کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی :

همانطوری که بیان کردیم شما بعد از اینکه آن علائم را در پای خود مشاهده کردید باید برای درمان زخم پای خود به کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی مراجعه کنید تا هرچه سریعتر بیمرای شما درمان شود. روش ها و برخورهایی که در این کلینیک با پای شما می شود بسیار مناسب است و این روش ها عبارتند از :

1. برخورد و روش مناسب با زخم پا :

کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی پانسمان بسیار مناسبی را برای زخم پا به کار می برد که زخم را از آلودگی های محیط و تروماها محفوظ نگه می دارد. یکی از ویژگی های مهم پانسمان در این کلینیک به این گونه است که سریعا زخم را درمان می کند و از آنجایی که متخصصان تجربه زیادی در پانسمان پا دارند آن را به گونه ای می بندند که سریعا زخم خوب شود. استفاده کردن از نرمال سالین استالین یکی از بهترین روش هایی می باشد که از آن استفاده می کنند و تمامی استانداردهای لازم در این روش وجود دارد.

از آنجایی که علم روز به روز پیشرفت می کند، بدون شک علم پزشکی هم پیشرفت بسیاری می کند و به همین دلیل باید بدانید روش های جدید و متنوع بسیاری در پانسمان زخم پای دیابتی وجود دارد که بسته به نوع زخم شما پزشک یکی از این روش ها را برای پای شما انتخاب می کند و پانسمان می نماید. یکی از نکاتی که بسیار مهم ایت و باید به آن دقت داشته باشید، این است که زخم های دیابتی از جمله زخم های مزمن می باشند که باید فرایند پانسمان بر روی این زخم ها به گونه ای صورت بگیرد که زخم ها را به حاد تبدیل کند.

2. برخورد و روش مناسب با عفونت زخم :

همانطوری که می داندی هر زخمی می تواند محلی باشد برای اینکه عفونت های زیادی را جذب کند، بنابراین باید بدانید زخم پا هم یکی از همین زخم ها می باشد و شاید عفونت های زیادی را جذب کند. زمانی که یک عفونت و یا قارچ وارد پا شود، بدون شک بیمرای های زیادی را به همراه خود می آورد که دردپا را بیشتر می کند. کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی برای اینکه این عفونت ها را درمان کند از آنتی بیوتیک ها خاصی استفاده می کند تا هرچه سریعتر آنها بهبود پیدا کنند. برخی از این آنتی بیوتیک ها به صورت خوراکی هستند و برخی دیگر از آنها به صورت موضعی می باشند. شما باید نوع عفونت و مرحله ای که رشد کرده است را به پزشک نشان دهید، تا او بر اساس علم و شناختی که دارد آن را مورد بررسی قرار دهد و بهترین آنتی بیوتیک را برای زخم پای شما معرفی نماید. بافت هایی که بسیار عمقی هستند توسط پزشک به راحتی نشان داده می شوند.

3. برخورد و روش مناسب درمانی با ایسکمی :

یکی از مهمترین روش های درمانی که برای زخم پا در کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی انجام می شود و بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که به پا خون رسانی کنند. زمانی که پا زخم می شود باید به محل زخم خون رسانی انجام شود تا سلول های پا بتوانند برای ترمیم تلاش کنند. استفاده کردین ار زوش ایسکمی یکی از بهترین روش هایی می باشد که به پای شما خون رسانی می کند و زخم شما سریعا بهبود پیدا می کند. در واقع باید بدانید روش های دیگری هم برای درمان پا مورد استفاده قرار می گیرد که پزشک هر یک از این روش ها را به درستی مشخص می کند تا پای شما درمان شود.

کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی

آموزش های لازم کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی برای مراقبت از پا :

زمانی که شما برای زخم پای خود به کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی مراجعه کردید و زخم پای شما را توانستند درمان کنند، بدون شک برای اینکه پای شما به زودی خوب شود برخی دستورالعمل هایی را ارائه می دهند، که شما باید این دستورالعمل ها را جدی بگیرید. برخی از مهمترین آموزش هایی که توسط کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی به شما داده می شود عبارت است از :

1. بررسی روزانه پاها :

بیناری که دچار زخم پای دیابتی شده است باید هر روز پای خود را مشاهده کند و ضایعاتی را که درون آن به وجود آمده است را با موادی که پزشک به او می دهد کاملا تمیز کند، بیمار برای اینکه به خوبی بتواند کف پای خود را مشاهده کند باید از آینه استفاده کند تا راح تر کف پای خود را ببیند.

2. شستشوی روزانه :

یکی از مراقبت های بسیار مهم دیگری که توسط کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی به شما داده می شود این است که هر روز باید پاهای خود را بشویید، به خصوص لای انگشتانتان را به خوبی تمیز کنید و سپس به خوبی آنها را خشک کنید. اگر پای شما زیادی خشک است می توانید از کرم هایی که توسط پزشک برای شما تجویز می شود استفاده کنید تا پاهایتان نرم تر شود. دقت داشته باشید پیش از اینکه پاهای خود را بشویید آب را باز کرده و آن را در درجه ولرم بگذارید.

3. کوتاه کردن ناخن ها :

برای اینکه از اطراف پوست ناخن به خوبی مراقبت کنید باید ناخن هایتان را به طور مرتب کوتاه کنید، دقت داشته باشدی که کوتاه کردن برای زخم پای دیابتی حساسیت های زیادی ارند، به همین دلیل بهتر است آن را به فردی که متخصص است بسپارید.

4. پوشش پاها :

برای اینکه عفونتی وارد پای شما نشود باید از جوراب های نخی استفاده نکنید، به هیچ وجه از جوراب هایی که کلفت هستند استفاده نکنید، چرا که موجب عرق پاها می شود و عرق کردن موجب جذب عفونت می گردد. اگر در فصل زمستان می خواهید جوراب های پشمی بپوشید باید با پزشک خود صحبت کنید تا نوع جوراب شما را مشخص کند. دقت داشته باشدی کفش هایتان هم باید استانداردهای لازمی را که پزشک تایید می کند را باید داشته باشد تا شما به خوبی بتوانید با آنها راه بروید و به زخم های شما ضربه ای وارد نکند.

5. کنترل قند خون :

یکی دیگر از آموزش های لازمی که توسط کلینیک فوق تخصصی زخم پای دیابتی به شما داده می شود، این ات که باید قند خون خود را به طور مرتب کنترل کنید و در مصرف خوراکی های روزانه خود دقت بسیاری داشته باشید، چرا که اگر قد شما در همین حین که زخم پای خود را درمان می کنید بالا برود، به هیچ وجه درمان نمی شوید.

کلینیک درمان زخم پای دیابتی