سریع ترین راه درمان زخم بستر :

بسیاری از کسانی که به دنبال سریع ترین راه درمان زخم بستر می باشند باید به کلینیک هایی که در این زمینه توانایی و تخصص زیادی دارند مراجعه کنند. از آنجایی که پزشکان توانا و متخصص در کلینیک حضور دارند، به خوبی در مورد زخم بستر و شدت آن اطلاعات لازم را دارند، به همین دلیل سریعا آن را درمان می کنند. بر این اساس بهترین روش سریع ترین راه درمان زخم بستر این است که به کلینیک مراجعه کنید تا پزشکان بهترین راه درمانی را به شما معرفی کنند.
زخم بستر یکی از بیماری هایی می باشد که بسیار سخت است و هر فردی به آن دچار شود تا زمانی که آن زخم را درمان نکند بهبودی پیدا نخواهد کرد و شاید درد هم بکشد. در این بیماری به بافت های بدن آسیب وارد می شود که اگر به کلینیک مراجعه کنید سریع ترین راه درمان زخم بستر را برای شما اجرا می کنند. برای اینکه با روش های درمان زخم بستر در کلینیک آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

روش های سریع ترین راه درمان زخم بستر :

به طور کلی باید بدانید زخم بستر در چهار مرحله بسیار مهم در مان می شود که در مرحله اول و دوم باید از آن مراقبت ه نمود و در مرحله سوم و چهارم درمان کردن آن تا حدودی دشوار تر است. سریع ترین راه درمان زخم بستر تنها زیر نظر پزشک انجام می شود که پزشک باید برنامه منظمی را برای درمان زخم بستر به شما ارائه دهد. دستورات و روش هایی که پزشک مخصوص زخم بستر برای درمان آن به شما می دهد عبارت می باشد از :

1. فشار نواحی مبتلا را باید کم کنید :

یکی از مهمترین دستوراتی که پزشک برای درمان زخم بستر می دهد این است که فشار بر روی نواحی زخم را باید کم کنید و یا آن را به صورت کلی بردارید. برای این روش پزشک دستورات لازم و شرایطی را که باید هیا نمایید را برای شما به خوبی بیان می کند.

2. تشک و بالش مخصوص :

اگر شما به دنبال سریع ترین راه درمان زخم بستر می باشید می توانید برای انجام تمامی مراحل بهبودی آن به کلینیک بروید تا زیر نظر پزشک تمامی اقدامات لازم برای شما انجام شود. یکی دیگر از روش هایی که برای درمان زخم بستر به کار می رود این است که، از برخی از لوازم مانند تشک، تخت ویا بالش هایی که مخصوص هستند استفاده کنید تا درد این ناحیه را کمتر نمایید. این گونه از وسایل به شما کمک می کند شرایط شما برای نشستن و خوابیدن فراهم شود و در مراحل بعدی برداشتن زخم شما چندان دشوار نباشد.

3. جابجا شدن :

همانطوری که بیان کردیم شما می توانید برای سریع ترین راه درمان زخم بستر به کلینیک مراجعه کنید تا پرستاران و پزشک متخصص به صورت منظم شرایط شما را مورد بررسی قرار دهند تا هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید. یکی دیگر از دستوراتی که پزشک ب شما می دهد و شما باید آن را انجام دهید این است که باید به صورت مداوم یعنی هر 15 دقیقه یک بار جابجا شوید و وزن خود را تنها بر روی زخم خود نیندازید. اگر شما برای نشستن خود از ویلچر استفاده می کنید بهتر است هر 15 دقیقه یکبار خودتان را جابجا کنید تا وزن شما تنها بر روی یک طرف بدنتان نباشد. برخی از بیماران قادر به حرکت کردن و جابجا شدن نمی باشند، این دسته از بیماران می توانند به کلینیک مراجعه کنند تا پزشک در این مورد به آنها کمک کند.

4. پانسمان زخم و پاکسازی آن :

در صورتی که زخم بستر بیمار بسیار پیشرفته باشد و با روش ها و دستورات پزشک بهبود پیدا نکند باید آنها پانسمان شوند. در واقع باید بدانید که پانسمان کردن زخم بستر یکی از بهترین و سریع ترین راه درمان زخم بستر در مواردی که شدت آن پیشرفت کرده است به شمار می رود. پانسمان کردن زخم بستر به بیمار این اطمینان را می دهد که هر چه زودتر درمان شود و البته مهمترین مزیت آن این است که، زخم ها به طرز قابل قبولی مرطوب نگه می دارد و از آنها در برابر عفونت محافظت می نماید. همچنین زمانی که زخم پانسمان شود به هیچ عنوان عفونت نمی کند، البته پانسمان های آن بسیار خاص و ویژه است و به همین دلیل باید پزشک و یا پرستاری که در این زمینه تخصص دارد آن را انجام دهد، در غیر این صورت امکان دارد فرد دچار عفونت شود.

پاکسازی کردن زخم های یکی از مهمترین و سریع ترین راه درمان زخم بستر می باشد که پزشکان به این امر اهمیت بسیاری می دهند تا بیمار هرچه زودتر بهبودی خود را به دست آورد. اگر زخم ها به پاکسازی شوند به هیچ عنوان عفونی نمی گردند. در واقع باید بدانید که پاکسازی کردن این زخم ها تا حدودی دشوار است و به همین دلیل فردی که در این زمینه تخصص ندارد به خوبی نمی تواند این کار را انجام دهد، بنابراین باید برای پانسمان و پاکسازی زخم خود به کلینیک مراجعه کنید تا آنها با مواد مخصوص زخم شما را ضد عفونی کنند و سپس آن را پانسمان و پاکسازی نمایند.

5. برداشتن بافت آسیب دیده :

یکی از از مهمترین و سریع ترین راه درمان زخم بستر که بسیاری از پزشکان از این روش استفاده می کنند تا هرچه سریعتر بیمار بهبود پیدا کند، جداسازی و بهداشت بافت های آسیب دیده می باشد. برای انجام دادن این روش روش های متعددی وجود دارد که پزشک به خوبی با این روش ها آشنایی های لازم را دارد، چرا که هر یک از این زخم ها متفاوت هستند و به همین دلیل برداشت بافت های آن هم بسیار حساس است. گاهی اوقات برداشت این بافت ها به وسیله جراحی انجام می شود و در برخی از موارد دیگر آنها را به صورت مکانیکی و به به وسیله دستگاه آب با فشار بالا بر می دارند.
یکی از نکاتی که در سریع ترین راه درمان زخم بستر یعنی برداشت بافت بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که، پانسمان آن بسیار خاص است و تنها فردی که می تواند آن را انجام دهد پزشک می باشد، چرا که هر زخمی متفاوت است و از روش های متعددی برای آن زخم استفاده شده است، به همین دلیل باید به پانسمان و نحوه پیچیدن آن دقت بسیاری نمود. بعد از اینکه بافت آسیب دیده توسط پزشک برداشته شود، به وسیله پانسمانی که بر روی آن انجام شده است به زودی بیمار بهبود پیدا می کند.

6. درمان با فشار منفی :

یکی دیگر از سریع ترین راه درمان زخم بستر که پزشک کلینیک از آن استفاده می کند، این است که با یک دستگاه خاص زخم ها را پاکسازی می کند، این دستگاه مکنده می باشد و تمامی عفونت ها و التهاب هایی را که در زخم وجود دارد را از بین می برد. استفاده کردن از این روش بیشتر در مواقعی استفاده می شود که زخم ها فشاری هستند و پزشک تنها فردی است که به خوبی می توانید این موضوع را تشخیص دهد، چرا که همانطوری که بیان نمودیم زخم ها متنوع هستند و هر یک از آنها با روش های متفاوتی درمان می شوند. بر این اساس باید بدانید که این روش هم یکی از روش هایی می باشد که پزشک آن را تشخیص می دهد و استفاده می کند.

سریع ترین راه درمان زخم بستر

سریع ترین راه درمان زخم بستر و مکمل های درمان :

یکی دیگر مهمترین و سریع ترین راه درمان زخم بستر که بسیاری از پزشکان از این روش هم استفاده می کنند، این است که برای بیمار داروهای خاصی را تجویز می کنند. در صورتی که زخم بیمار چندان گسترده نباشد و یا حتی گستره هم باشد استفاده کردن از این داروها بیماری او را بسیار سریع بهبود می بخشد و همچنین شرایط بیمار را برای برداشت بافت آماده تر می کند، این داروها عبارتند از :

1. کنترل درد :

زخم هایی که در بستر به وجود می آیند بسیار دردناک می باشد، به همین دلیل آنها به داروهایی که درد آنها را کاهش دهد نیاز دارند، یکی از این داروها ایبوپروفن و ناپروکسن می باشد که باید پزشک آنها را تجویز کند تا بیمار آنها را مصرف نماید. این داروها ضد درد و ضد التهاب می باشند، به همین دلیل در صورتی که بیمار نیاز به پانسمان های خاص و برداشت بافت داشته باشد می تواند از آنها استفاده کند.

2. آنتی بیوتیک ها :

برخی از زخم بستر ها عفونی می باشند که سریع ترین راه درمان زخم بستر عفونی این است که از داروهایی که آنتی بیوتیک هستند استفاده کند. این داروها یا به صورت موضعی می باشند و یا به صورت خوراکی، که در هر صورت پزشک باید آنها را برای بیمار تجویز کند.

3. کنترل اسپاسم و گرفتگی عضلات :

گاهی اوقات گرفتگی عضلات موجب می شود که در زخم بستر سایش و بریدگی ایجاد شود که این موضوع شرایط بیمار را بسیار وخیم تر می کند، برای اینکه از این مورد جلوگیری نمود پزشک با روش های خاصی که کنترل اسپاسم نام دارد عضلات بیمار را رها می کند تا دچار گرفتگی نشود.

کلینیک درمان زخم پای دیابتی