برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

به نظر شما برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ واریس یکی از بیماری های تقریبا شایع می باشد که در اثر اختلال در عملکرد دریچه های لانه کبوتری رگ ها که وظیفه ی انتقال خون به قلب را دارند به وجود می آید. در برخی از مواقع زخم نیز در محل واریس ایجاد می گردد. به دلیل وجود روش های درمانی متنوع و مدرن مانند لیزر و تزریق به طور کلی نمی توان گفت که برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟
بسیاری از افراد در خصوص نحوه ی انتخاب روش درمان دچار شک و تردید شده و با سوالات زیادی روبرو می شوند، ما در این مبحث روش های اسکلروتراپی یا تزریق و لیزر را مورد برسی قرار دادیم و بعد از بررسی یک مقایسه ی کلی به عمل آوردیم، برای جواب به این سوال که برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر شما را به خواندن ادامه ی مطلب دعوت می کنم.

اما به راستی برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

اسکلروتراپی یک روش درمانی موثر می باشد که در نهایت موجب از بین رفتن رگ های واریسی در بدن می شود. پراکندگی رگ ها، وسعت ناحیه ی درگیر شده با رگ های عنکبوتی، قطر رگ ها از عوامل موثری است که نحوه ی درمان را مشخص می نماید. مواد اسکلروزا در این روش به صورت مستقیم به رگ ها تزریق شده و پس از ورود مواد به رگ، رگ دچار زخم شده و در نتیجه خونی که در مجاری وجود دارد به رگ های سالم بدن بازگشت پیدا می کند. مواد اسکلروزا بر روی دیواری رگ ها اثر گذاشته و باعث جمع شدگی دیواره رگ می شوند و پس از آن رگ از هم پاشیده شده، در بافت های موضعی بدن جذب شده و در نهایت به طور کامل محو می شوند. این روش درمانی روشی موثر بوده اما در جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر، به طور قطع نمی توان پاسخ این سوال را داد و باید جوانب بسیاری را سنجید، از این نظر این روش را بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکات مهم روش تزریقی برای بررسی سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

تعداد جلسات تزریق با توجه به شرایط جسمی بیمار، شدت و محل عارضه، قطر رگ ها، میزان التهاب و تورم رگ ها می تواند متفاوت باشد. هر جلسه اسکلروتراپی با توجه به وضعیت بیمار حدود 30 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.
افرادی که در دوران بارداری، شیردهی می باشند نباید از این روش درمانی استفاده نمایند. افرادی که به مواد اسکلروزا حساسیت دارند و یا دچار لخته ی خون و التهاب شدید در رگ های پایین پا می باشند نیز نمی توانند از این روش درمانی بهره مند شوند.
عدم داشتن دوران نقاهت مهم ترین مزیت اسکلروتراپی می باشد. بهتر است که برای نتیجه گیری سریع تر فرد درمان شده یک تا دو روز پس از تزریق استراحت نماید. پوشیدن جوراب واریس الزامی بوده و باید حدود یک تا دو ماه پس از انجام این روش درمانی از جوراب واریس استفاده شود. فرد درمان شده نواحی تزریق شده را نباید به مدت 14 روز در معرض نور قرار دهد.

برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

کبودی، قرمزی پوست در محل درمان، زخم های کوچک پوستی، رگ های خونی بسیار ریز، ایجاد خط یا لک در پوست های تیره از عوارض جانبی اسکلروتراپی یا درمان واریس با تزریق می باشد که طی چند روز تا چند هفته کاملا از بین خواهند رفت.
پس با توجه به نکات ذکر شده در جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر باید گفت که شرایط بیمار قبل از درمان باید کاملا سنجیده شود و با توجه به شرایط بیمار می توان بهترین روش درمانی را انتخاب کرد.

بررسی لیزرتراپی برای جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

خیلی از افراد بدون درنگ در پاسخ به سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟  لیزر را به عنوان روش برتر در نظر می گیرند؛ در حالی که باید بسیاری از جوانب در نظر گرفته شود. در برخی از بیماران مبتلا به واریس مشاهده می شود که رگ ها و عروق خونی آن ها دچار تورم شدید شده که این تورم باعث التهاب و ورم شدید در ناحیه ی مچ پا شده و درد های شدیدی را نیز به همراه آورده است. برخی از بیماران مبتلا به واریس به دلیل شدت بیماری قادر به راه رفتن نبوده و بسیاری از رگ های واریسی آن ها مسدود شده است. در نتیجه برای سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ می توان لیزر را معرفی کرد. روش انجام بدین صورت می باشد که پزشک متخصص و حاذق به کمک اشعه های نوری پرانرژی، در محل مورد نظر انرژی تابشی را در مدت زمان های کوتاه چند ثانیه ای می تاباند و این کار را به مدت 30دقیقه انجام می دهد. انرژی حرارتی باعث جمع شدن دیواره ی رگ شده و رگ واریسی در نهایت خشک می شود.

بررسی اثرات لیزر در خصوص سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

لیزر تراپی برای درمان واریس به مادران باردار، شیرده، کسانی که مشکلات حاد کبدی دارند توصیه نمی شود. این نکته را مد نظر داشته باشید که بعد از انجام لیزر تراپی باید تا مدتی از جوراب واریس استفاده نمایید، در صورتی که قادر به استفاده از جوراب واریسی نمی باشید روش هایی غیر از اسکلروتراپی و لیزر را برای درمان واریس انتخاب نمایید.
دوره نقاهت لیزر درمانی همانند روش تزریقی کم خواهد بود و فرد پس از یک روز استراحت می تواند به زندگی عادی خود بازگردد. از این رو در جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر؟ نمی توان یک روش را بر اساس نداشتن دوره نقاهت انتخاب کرد.

مقایسه ی لیزرتراپی و روش اسکلروتراپی برای بررسی سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟

امروزه با پیشرفت علم خوشبختانه روش های متنوعی برای درمان واریس پیش روی مبتلایان وجود دارد، که با توجه به وضعیت مالی، شرایط جسمی و میزان عارضه زیر نظر پزشک متخصص می توانند یکی از این روش ها را انتخاب نمایند. برخی از افراد که می پرسند برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ شاید با روش های درمانی دیگر آشنا نبوده و بهتر است که با سایر روش ها آشنایی پیدا کنند.

لیزرتراپی و روش تزریقی یا اسکلروتراپی هر دو جزو روش های موثر و غیر قابل بازگشت می باشند، یعنی بیمار بعد از درمان با این روش ها مجددا دچار واریس نخواهد شد، از این رو برای سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر، نمی توان یک روش را صرفا نام برد.
اگر رگ های واریسی شما جزو رگ های عنکبوتی می باشد، و رگ های واریسی دچار انسداد نبوده و از درجات خفیف این بیماری می باشند، برای جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر می توان روش تزریقی را نام برد.


اگر جزو افرادی می باشید که دچار رگ های واریسی طنابی شکل هستید و برخی از رگ های شما متورم شده و مسدود شده است، روش تزریقی برای شما جوابگو نخواهد بود و برای جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ می توان در اینجا لیزر تراپی را نام برد.
درمان با لیزر به تعداد جلسات کمتری نیاز داشته در حالی که اسکلروتراپی با توجه به نوع عارضه تعداد جلسات بیشتری را در بر می گیرد، زمان هر جلسه لیزر کمتر از اسکلروتراپی می باشد. پس با توجه به سرعت درمان برای سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ می توان لیزر تراپی را در نظر گرفت.
برای درمان وریدهای عنکبوتی از لیزر نیز می توان استفاده نمود، درمان وریدهای عنکبوتی متوسط با اسکلروتراپی بهتر و وریدهای عنکبوتی کوچک با لیزر بهتر می باشد. پس برای جواب سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر ؟ در این خصوص باید رگ های بیمار مورد بررسی قرار گیرد.
به طور کلی پیشنهاد می شود که قبل از اینکه با اطلاعات خود به سوال برای درمان واریس تزریق بهتر است یا لیزر جواب دهید، با پزشک متخصص عروق مشورت نمایید. پزشک متخصص عروق با توجه به نوع رگ های شما، قطر رگ ها، میزان درگیری فرد با بیماری، انسداد یا عدم انسداد رگ ها، ناحیه ی درگیر شده و غیره روش درمانی واریس را تعیین می نماید.

برای مشاوره رایگان با کلینیک زخم، بیماری های مقاربتی و واریس عرفان نیایش تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *