زخم پا دیابتی

سریع ترین راه درمان زخم دیابتی :

بسیاری از کسانی که به زخم دیابتی دچار شده اند به دنبال سریع ترین راه درمان زخم دیابتی می باشند. این دسته از افراد باید بدانند که با مراجعه کردن به کلینیک زخم دیابتی می توانند سریعتر بهبودی خود را به دست آورند. از آنجایی که پزشکان در این کلینیک تخصص بسیار زیادی دارند سریع ترین راه درمان زخم دیابتی را به کار می برند تا هرچه زودتر بیمار سلامتی خود را به دست آورد. شما پیش از اینکه در مورد روش های درمیان اطلاعات بیشتری داشته باشید، باید در ابتدا اطلاعات خود را در مورد انواع زخم های دیابتی بیشتر کنید، چرا که هر یک از این زخم ها متنوع هستند و به همین دلیل هر یک از آنها با روش های متنوعی بهبود پیدا می کنند. برای اینکه با این زخم ها و نحوه سریع درمان آنها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می دهیم.

معرفی انواع زخم های دیابتی و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی :

همانطوری که بیان کردیم هر یک از زخم های دیابتی که فرد به آنها دچار می شود انواع متفاوتی دارد و به همین دلیل سریع ترین راه درمان زخم دیابتی برای هر یک از آنها هم متفاوت می باشد. برخی از این زخم ها و روش های درمان آن عبارتند از :

1. زخم ایسکمیک :

یکی از مهمترین علت هایی که این زخم به وجود می آید این است مه به اندام تحتانی بدن خون کافی نمی رسد، به همین دلیل در انتهای اندام تحتانی بدن بافت های مرده به وجود می آید. این زخم یکی از خطرناک ترین زخم های دیابتی به شمار می رود که در صورت درمان نکردن آن باید عضو قطع شود. این زخم به گونه ای می باشد که بسیار ترشح می کند، عفونی و بودار است، به طور معمول نوک انگشتان و پاشنه پا را بسیار درگیر می کند و همچنین حاشیه های آن بسیار نامنظم می باشد. هر یک از این زخم ها با بهترین و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی درمان می شود تا منجر به قطع عض نگردد.
سریع ترین راه درمان زخم دیابتی در این نوع به این نحو می باشد که در ابتدا پزشک آزمایش هایی را برای بیماری می نویسد تا با انجام دادن آنها اطلاعات بیشتری در مورد عفونت و زخم بیمار داشته باشد. در صورتی که زخم بیمار باز باشد باید از درمان های اولیه به ارتوپد هم مراجعه کند. پزشک متخصص بعد از اینکه آزمایش های بیمار را چک کند به درمان دبریدمان بیمار می پردازد. یکی از نکاتی که در مورد این زخم بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم این است که هرگز از بانداژ کشی برای این بیمار نباید استفاده کرد. همچنین پزشک بعد از تمامی این مراحل قند خون و عفونت بیمار را به خوبی کنترل می کند و به روش های درمانی خود ادامه می دهد.

سریع ترین راه درمان زخم دیابتی

2. نروپاتیک :

علت به وجود آمدن این زخم اختلال پیدا کردن در درد و فشار می باشد، در واقع باید بدانید بیماری که به این زخم دچار می شود هیچ گونه حسی در اندام خود ندارد و زمانی که پاهایش در کفش قرار می گیرد هیچ گونه حس خوشایندی ندارد، ب همین دلیل بعد از مدتی آن اندام ها دچار زخم می شود. پزشکی که در کلینیک حضور دارد می تواند با بهترین و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی این زخم بیمار را درمان کند. به طور معمول در این زخم کف پا درگیر می شود و گاهی اوقات زخم آن بودار و عفونی ست و گاهی اوقات دیگر هم خشک و سفت می شود.
سریع ترین راه درمان زخم دیابتی نروپاتیک، استفاده کردن از روش درمانی تی سی سی می باشد. این روش تمانی استانداردهای شناخته شده جهانی را دارد و به همین دلیل از آن به عنوان بهترین راه درمان این نوع از زخم ها یاد می کنند. گچ بگیری های مخصوصی در این روش بر روی قسمتی که فشار روی آن است انجام می شود تا فشار وارد شده را کمتر کند. بعد از اینکه از این روش برای بهبودی زخم استفاده شود، بیمار باید پی در پی به نزد پزشک برود تا آزمایش ها و کنترل های لازم بر روی او انجام شود.

3. نروایسکمیک :

این زخم ها به دلیل عدم خون رسانی و بی حسی اندام می باشد که در واقع ترکیبی از دو نوع زخم هایی که در بالا بیان کردیم به شمار می رود. برای اینکه سریع ترین راه درمان زخم دیابتی این نوع به خوبی تشخیص داده شود نیازمند دقت و تخصص بسیاری است، و به همین دلیل پزشک کلینیک باید به درستی آن را تشخیص دهد. بر این اساس شما باید به خوبی با این امر آشنایی داشته باشید که تنها با مراجعه کردن به کلینیک ها می توانید این نوع زخم را درمان کنید. پزشکی که در کلینیک حضور دارد از روی علائمی که بیمار دارد به خوبی متوجه این زخم می شود که این علائم عبارت می باشد از : عفونتی که در زخم قابل مشاهده است، عضوی که زخم شده سرد و رنگ پریده می شود، در زخم نوعی کالوس دیده می شود، زخم ترشح زیادی می کند و همچنین بودار است و علامت آخر این است که نبض دورسال به خوبی حس نمی شود و یا بسیار ضعیف است.
بهترین و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی در این نوع بر اساس تشخیص پزشک می باشد که به خوبی می تواند این زخم را درمان کند. یکی از نکاتی که بسیار مهم است و پزشک این مورد را رعایت می کند، این است که از روش تی سی سی به هیچ عنوان استفاده نمی کند، چرا که این زخم ترکیبی از دو زخم بالا می باشد و باید با روش شناخته شده و استانداردی که پزشک از آن اطلاع دارد زخم درمان شود. درمان هایی که برای این زخم مورد استفاده قرار می گیرد اوزون تراپی، پی آر پی، لایت تراپی، وکیو درمانی، پانسمان ها بیولوژیک، هایپرباریک، لارو درمانی و … می باشد، که هر یک از این زخم ها ویژگی های متنوعی دارد و بر اساس شناخت پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

شناسایی زخم های دیابتی و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی :

همانطوری که بیان نمودیم برای اینکه سریع ترین راه درمان زخم دیابتی را بتوانید بر روی زخم خود اجرا کنید باید به کلینیک مراجعه کنید تا هرچه سریعتر آن را درمان کنند. اما یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید، این است که زخم خود را به خوبی شناسایی کنید و سپس به کلینیک مراجعه نمایید. یکی از اولین علامت هایی که در زخم پا بدون شک شما مشاهده خواهید مرد ترشح برخی مایعات از پای شما می باشد که در این صورت امکان دارد جوراب های شما لکه دار شود و یا اینکه ترشح پا در کفش تان نشت کند. همچنین باید بدانید تورم های غیر معمول، بوی نامطبوع، التهاب و هرگونه علامت دیگری را که در پا مشاهده کنید از جمله نشانه های زخم پای دیابتی می باشد.

اینکه شما سریع ترین راه درمان زخم دیابتی را پیدا کنید تا علامت های گفته شده در پای خود را از بین ببرید، باید به کلینیک مراجعه کنید تا هرچه سریعتر پزشک نوع زخم شما را تشخیص دهد و راه درمانی را برای آن پیدا کند. یکی دیگر از شایع ترین علامت هایی که در زخم پای دیابتی امکان دارد مشاهده کنید سیاه شدن بافت های کناره پا می باشد، سیاه شدن این قسمت ها به این دلیل است که خون کافی به این بافت ها نمی رسد و موجب سیاه شدن آن می شود. البته باید بدانید نشانه های دیگری هم در پای دیابتی وجود دارد که آنها را بسیاری از افراد نمی توانند مشاهده کنند. به صورت کلی شما هرگونه تغییر در رنگ پوست خود احساس کردید باید به پزشک کلینیک مراجعه کنید تا هرچه سریعتر درمان شوید.

علت های درد پا و سریع ترین راه درمان زخم دیابتی :

یکی دیگر از مواردی که شما باید پیش از آشنایی با سریع ترین راه درمان زخم دیابتی با آن آشنایی داشته علت پا درد می باشد. علت های پا درد عبارت می باشد از :

1. گردش خون ضعیف :

گردش خون ضعیف بیشتر در افرادی که بیماری های عروقی دارند به وجود می آید که خود رد رگ های پا جریان پیدا نمی کند.

2. قند خون بالا :

زمانی که سطح قند خون بدن بالا باشد زخم به خوبی بهبود پیدا نمی کند، به همین دلیل اگر می خواهید سریع ترین راه درمان زخم دیابتی برای شما عمل کند باید به دستورات پزشک توجه بسیاری داشته باشید تا قند خون شما کنترل شود.

3. آسیب عصبی :

یکی از مهمترین عوارض قند خون بالا آسیب های عصبی می باشد که منجر به از دست دادن احساس در اعصاب پا شود. در بیشتر موارد این آسیب عصبی با سوزش همراه است ولی به مدت مرور زمان درد پا را بیشتر می کند.

4. زخم و التهاب :

زخم ها شاید ترشحاتی را در پا به وجود آورد که برخی از این زخم ها درد ندارند ولی باید هرچه سریعتر برای درمان آنها اقدام کنید.